Saturday, March 3, 2007

Soalan-Soalan Lazim Yang Sering Di Tanya


F.A.Q.

1. Apakah yang saya perlu ada untuk memulakan Kerjaya atau Perniagaan ini?

Anda perlu mempunyai satu telefon bimbit untuk segala urusan seperti membeli Kad Prabayar, pendaftaran ahli baru, dan sebagainya.

2. Bagaimana jika telefon bimbit saya hilang?

Anda boleh telefon hotline syarikat, email kepada perkhidmatan pelanggan atau SMS talian perkhidmatan pelanggan untuk melaporkan kepada syarikat. Pihak syarikat akan tamatkan perkhidmatan SMS telefon bimbit lama anda. Anda juga boleh menukar nombor telefon bimbit baru dengan menulis surat kepada syarikat. Surat itu harus mengandungi no. tel lama dan baru, Id dan nama No K.P serta tandatangan anda

3. Macam mana saya tahu baki wang saya di syarikat?

Anda boleh menghantarkan SMS berformat BAL kepada server syarikat (012-8822628), dan Serverakanmemberitahu baki terkini anda dalam bentuk SMS.

4. Bagaimana saya tahu saya telah berjaya mendaftar sebagai ahli?

Anda cuma perlu hantarkan SMS berformat INFO kepada server ( 012-88822628 ) dan anda akan mendapat balasan berbentuk SMS daripada server syarikat untuk memberitahu anda no. ID agen anda.

5. Tempat saya jauh daripada syarikat. Macam mana saya nak beli kad dan mulakan perniagaan ini?

Anda boleh melakukan pembelian kad prabayar melalui SMS. Format untuk membeli kad prabayar boleh didapati di bahagian Format SMS di dalam laman web kami.

6. Apa perbezaan pin yang dijual oleh syarikat ICT dan kad-Kad Prabayar yang dijual oleh kedai-kedai komunikasi di luar?

Tiada perbezaan. Cuma dalam bentuk yang berbeza sahaja. Semua pin-pin ini dikeluarkan oleh Maxis, Digi, Celcom, Telekom dan lain-lain syarikat komunikasi.

7. Pin yang diterima melalui sms sahkah?

Ya.

8. Bolehkah saya meminta kad fizikal jika saya tidak mahu dalam bentuk pin?

Boleh. Anda boleh mendapatkanya dari HQ Pudu atau cawangan di Subang


9. Bagaimana jika pin yang dibeli bermasalah?

Anda boleh mengadukan kepada pihak syarikat dan kami akan menyiasat siapa yang telah menggunakan pin tersebut.

10. Bagaimana jika saya salah menempah pin prepaid card?

Pihak syarikat tidak boleh menukar pin yang anda telah beli kerana pin yang telah diberikan kepada anda telah terdedah. Oleh yang demikian, silalah berhati-hati apabila hendak menempah pin.

11. Berapakah umur minimum untuk menyertai kerjaya ini?

Umur minimum adalah 18 tahun.

12. Adakah syarikat ini sah di sisi undang-undang.? Ya. Syarikat kami menpunyai lesen Daripada Kementerian Hal Ehwal Pengguna Malaysia sah sehingga bulan Disember 2009.


13. Bolehkah saya menaja kedai-kedai telefon bimbit menjadi ahli?

Ya boleh. Kedai-kedai telefon bimbit boleh mendaftar sebagai ahli. Prosedur dan faedah diterima oleh kedai-kedai telefon bimbit juga adalah sama dengan ahli biasa.

14. Mengapa saya perlu bayar RM99?

Bayaran RM99.00 adalah untuk mendapatkan perkhidmatan pembelian kad prabayar melalui SMS 24 jam sehari dan juga pembelian berdiskaun untuk tempoh setahun.

15. Apa kelebihan saya sebagai pelanggan?

Anda boleh membeli Kad Prabayar daripada syarikat dengan diskaun yang menarik tanpa had pembelian.


16. Jika saya tidak membayar sewa RM99.00 pada tahun depan, bolehkah saya dapat komisen dan bonus agensi?

Jika anda tidak menyambung penyewaan Server SMS pada tahun depan, bermakna anda bukan lagi Ejen syarikat. Anda tidak akan lagi menerima sebarang faedah daripada syarikat; seperti diskaun ke atas sebarang pembelian, kad percuma serta raja bonus dan juga penggunaan perkhidmatan SMS. Ini bermakna RM99.00 perlu dibayar setiap tahun untuk terus mendapatkan faedah-faedah diatas.

17. Macam mana jika saya hendak dapatkan balik wang dalam akaun tunai saya?

Anda boleh mengeluarkan segala wang anda didalam akaun cash anda pada bila-bila masa sahaja dengan hanya menelefon ke pejabat kami atau menulis surat kepada kami. Pihak syarikat hanya akan memasukkan wang anda ke dalam bank akaun yang sama nama seperti di dalam rekod kami.

18 . Apakah yang dikatakan Sistem Autodownline?.

Sistem Autodownline ini adalah Sistem Randomizer yang di gabungkan dengan sistem ini yang ketika ini hangat diperkatakan dan digunakan di internet sebagai salah satu Mesin Penghasil Wang dan punca pendapatan sampingan yang lumayan.






No comments: